گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

به وقت تنبیه | واکنش گسترده اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل

  • کد خبر: ۲۲۱۹۵۹
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
به وقت تنبیه | واکنش گسترده اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل
پس از این حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر مشهد و کشور در حمایت از این اقدام، در فضای مجازی با هشتگ «تنبیه متجاوز» یا «انتقام سخت» واکنش نشان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد روز یکشنبه ۲۶فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایت کار، در عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول ا... (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد هدف قرار دادند. پس از این حمله موشکی و پهپادی، جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر مشهد و کشور در حمایت از این اقدام، در فضای مجازی با هشتگ «تنبیه متجاوز» یا «انتقام سخت» واکنش نشان دادند.

پاسخ ایران عاقلانه و منطقی بود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر‏ ارشاد، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «قل بفضل ا... و برحمته فبذلک فلیفرحوا هو خیر مما یجمعون؛ بگو به فضل و رحمت خدا باید خوش حال شوند که این، از تمام آنچه گردآوری کرده اند، بهتر است!»
امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سوره انفال قرآن کریم نوشت: «و ما رمیت و لکن ا... رمی.»

مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، نیز با انتشار یک طرح گرافیکی با عبارت «نصر من ا... و فتح قریب» از اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. محمد خزاعی، رئیس خراسانی سازمان سینمایی، هم با انتشار یک طرح گرافیکی از حمله مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، نوشت: «وعده صادق! وحشت از شما در دل‌های آن‌ها بیش از ترس از خداست. این به خاطر آن است که آن‌ها گروهی نادان اند. (آیه ۱۳ سوره حشر)»

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، پست‌های مختلفی را در این زمینه منتشر کرد. او در یکی از استوری هایش نوشت: «پاسخ ایران عاقلانه و منطقی بود. درحالی که اسرائیل مرکز دیپلماسی ایران در دمشق را هدف قرار داد، ایران فقط پایگاه‌های نظامی را موشک باران کرد. اگر ایران پاسخ نمی‌داد، سگ هار منطقه وحشی‌تر می‌شد.»

حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، هم در قالب یک استوری نوشت: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است/ راه قدس از کربلا می‌گذرد / امام زمان (عج) پشت وپناهتان.»
یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، هم در شبکه اجتماعی ایکس این مطلب را منتشر کرد: «در بالکن خانه نشسته ام سوره دخان بر لب دارم. به گل‌های سفید و قرمز شمعدانی‌ها نگاه می‌کنم و به آسمان فوت می‌کنم.»

محمد خراسانی زاده، مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران، در حساب ویراستی خود نوشت: «ما نسلی هستیم که افتخار داریم اولین حمله رسمی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کنیم. امیدوارم در همین دوران ما، این رژیم جعلی و کودک کُش برای همیشه نابود شود.»

امشب غزه شهید ندارد

حسن روح الامین، هنرمند نقاش کشورمان، هم با بازنشر یکی از آثارش با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.
سیدمحمدرضا میری، طراح گرافیست مشهدی، با طراحی و انتشار پوستری در صفحه شخصی اش نوشت: «وعده صادق.» او در پست دیگری نوشته است:
«کاش من یکی از گوله آتیشا بودم. اول یک سلام می‌دادم به حضرت خلیل، بعد شیرجه می‌رفتم سمت هدف....»

مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست، ضمن انتشار برخی آثارش با موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی، نوشت: «به امید زوال هرچه زودتر رژیم جعلی.»
امیر خالقی، طراح گرافیست مشهدی، در صفحه شخصی اش نوشت: «امشب غزه شهید ندارد. بعد از ۱۹۰ روز امشب به جای غزه، اسرائیل موشک باران می‌شود.»

فرمانده متشکریم

سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما و تلویزیون، هم با انتشار یک استوری گرافیکی بیان کرد: 
«از خاک وطن نمی‌گذرم.»

حسین دهباشی، پژوهشگر و مستندساز، در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته، نوشت: «آن‌هایی که امشب نگران و خشمگین از گسترش جنگ و آسیب‌های آن اند، از جنس خود ما هستند. با ایشان همدلی کنیم. ولی آن‌ها که طرف اسرائیل را گرفته اند، بدبخت اند. خیلی خیلی بدبخت اند. برایشان دعا کنیم!» این مستندساز همچنین در واکنشی دیگر نوشت: «و یادمان باشد که در همه چندصدسال گذشته، ایران آغازگر هیچ جنگی نبود و همواره جنگ به آن تحمیل شد.» هادی حاجتمند، فیلم ساز مشهدی، در صفحه شخصی خود نوشت: «ما از جنگ متنفریم، ولی از تمامیت ارضی خودمان و از مظلومان عالم دفاع می‌کنیم.»

محمدمهدی خالقی، فیلم ساز مشهدی، پست‌های متعددی منتشر کرده است. او در یکی از پست‌های اینستاگرامی اش نوشت: «فرمانده متشکریم.»
موسی حاجی نژاد، دیگر فیلم ساز مشهدی، با انتشار طرحی از قدس، در فضای مجازی نوشت:
«نصر من ا... و فتح قریب.»

مسعود زارعیان، مستندساز مشهدی، هم با انتشار عکس‌هایی نوشت: «لعنت به باعث و بانی جنگ، لعنت به اسرائیل.»
جواد قارایی، مستندساز ایرانگرد، یکی از شاهدان عینی پرواز موشک‌های ایرانی به سمت سرزمین‌های اشغالی بود. او دراین باره در صفحه شخصی اینستاگرام خود در قالب یک داستان نوشته است:

«با آرامش و شادی در حال تولید ایرانگرد در ایلام هستم که صدای غرش موشک‌های ایران جان بر فراز آسمان پاک وطن را شنیدم. یادمان باشد برای ماندن در دنیایی که کشورهایش حاضر نیستند خلع سلاح هسته‌ای شوند، باید هسته‌ای شویم. هنوز مرگ مظلومانه نیمی از جمعیت ایران جان در جنگ جهانی را فراموش نکرده ایم. هنوز تجاوزات بی دلیل روس، انگلیس و آمریکا را به وطن فراموش نکرده ایم. هنوز مرگ ۲۰هزار زن و کودک طی چند ماه توسط صهیونیست‌ها که می‌گویند همه انسان‌ها برای بردگی ما آفریده شده اند را فراموش نکرده ایم. هنوز نقش خون پاک شهیدان دلاور مام وطن بر خاک پاکش را فراموش نکرده ایم.»

خیرا... تقیانی پور، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر، هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی در نوشته‌ای چنین آورد: «بسم ا... قاصم الجبارین... گرگ‌ها خوب بدانند در این ایل غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز.» محمد مسلمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون، هم با انتشار یک استوری برگرفته از آیات قرآن کریم با مضمون «و مکروا و مکرا... وا... خیر الماکرین» به حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

علیرام نورایی، بازیگر و مجری تلویزیون، نیز در استوری جدیدش اعلام کرد: «شروع شد...»

امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند

المیرا شریفی مقدم، مجری تلویزیون و گوینده سابق خبر، در واکنش به این اتفاق در شبکه اجتماعی ایکس، نشان پرچم ایران را منتشر کرد. ملیکا زارعی، مجری تلویزیون، در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته، نوشت: «امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریاد‌ها سر خواهد داد.» 

محمدحسین پویانفر، مداح و مجری تلویزیون، هم با انتشار تصویری از احمد متوسلیان نوشت: «باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم؛ همچون عقابان تیزپروازی که شب و روز برایشان معنا ندارد و باشد آنجایی به هم برسیم که با گرفتن هزاران اسیر از صهیونیست ها، به جهانیان ثابت کنیم که ما به اتکا به سلاح ایمانمان می‌جنگیم.»

 وی همچنین با هشتگ «‎تنبیه متجاوز» در واکنش دیگری با انتشار تصاویری از سرداران شهید سپاه نوشت: «جایتان سبز که با خون خود امضا کردید / پای آن نامه که منشور وفاداری بود...» حامد سلطانی، مجری تلویزیون، هم نوشت: «یا حیدر...» مجید یحیایی، مجری برنامه صبحگاهی شبکه ۲ سیما، هم با انتشار شعری حماسی نوشت: «نقطه پایانتان یک یا علی (ع) است/ ذکر حیدر رمز آغاز فناست/ شر این ظالم به زودی کم شود/ درب این خیبر کلیدش مرتضاست.»

سیداحمد موسوی، مجری تلویزیون، هم در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته با انتشار تصویری از بی بی سی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «استیصال مجری و مهمان بی بی سی فارسی در تحلیل حمله ایران به اسرائیل دیدنیه.» ژیلا صادقی، مجری تلویزیون، در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته، نوشت: «می دونی چی شده؟ چند روز قبل، اون سبز کوچیکه به سفارت سبز بزرگه حمله کرده. دیشب سبز بزرگه یه ذره سبز کوچیکه رو گوشمالی داده، همین. حالا هنوزم نگرانید؟»

بردار خنجر را برادر وقت جنگ است

اکبر نصراللهی، استاد ارتباطات، نوشت: «مراقب تاکتیک «دروغ است» اسرائیل و لشکر رسانه‌ای غرب باشید. در جنگ روایت ها، داستان را از آخر و وسط روایت نکنید. جنگ را صهیونیست‌ها با ترور دانشمندان هسته‌ای و اخیرا با حمله به کنسولگری ایران در سوریه شروع کردند، عملیات ایران، دفاعی، تلافی جویانه و در تحقق راهبرد بازدارندگی است.»

جمال رستم زاده، از روزنامه نگاران مشهدی، با پخش تصاویری از فیلم «ایستاده در غبار» در صفحه خود نوشت: «باید که اسرائیل از جهان زدوده شود و شما مردان بزرگ باید که حرف اماممان را جامه عمل بپوشانید.» رضا زنگنه، شاعر و ترانه سرا، هم در یک استوری نوشت: «بردار خنجر را برادر وقت جنگ است.»
سیدوحید موسوی، مجری و روزنامه نگار مشهدی، در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «زدی حرکتی، ضربتی کوبنده نوش کن.»

تا حالا گریه و بی تابی فرزندان شهدایمان را دیده ای؟!

ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان تئاتر و رادیو، در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته، تصویری را با عنوان «#ایران» منتشر کرد.

محمدرضا شاهمردی، نویسنده و کارگردان تئاتر، در تازه‌ترین دل نوشته خود با انتشار متنی مزین به عکس شهید محسن صداقت، از شهدای راه قدس، نوشته است: «گریه‌های پسر کوچک این شهید را من دیدم. تا حالا گریه و بی تابی فرزندان شهدایمان را دیده ای؟ داستان اشتیاق پسر شهید سامانلو برای دویدن سمت ماکت پدرش را شنیده ای؟ گریه و ترس‌های شبانه و ضجه‌های آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد را چطور؟ بی تابی مادران شهدایمان را دیده ای؟ دوست من که الان یادت افتاده شعار نه به جنگ را سر بدهی، کجا بودی وقتی رژیم کثیف صهیونیستی به زنان غزه تجاوز کرد؟ کجا بودی وقتی فوج فوج مردم بی گناه منطقه را کشت؟ کجا بودی وقتی سفارت ما در دمشق را زد؟ آنجا به اسرائیل نهیب زدی که نه به جنگ؟ پس الان هم ساکت باش و تماشا کن. این جنگ را ما شروع نکردیم.»

امیرحسین شفیعی، کارگردان و تهیه کننده تئاتر و موسیقی، هم با انتشار تصویری گرافیکی از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به نگارش یک کلیدواژه اکتفا کرد و نوشت: «توکلت علی ا...»

حمید نیلی، مدیر تماشاخانه ایرانشهر، هم با انتشار یک عبارت آشنا که مزین به یک طرح گرافیکی ویژه هم بود، نوشت: «بسم ا... قاصم الجبارین.»

کورش زارعی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کارگردان و مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، نیز با انتشار یک طرح گرافیکی با مضمون «به وقت تنبیه» نوشته است: «شواهد تاریخی و امنیتی حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازکننده هیچ جنگی نبوده است و این عملیات تلافی جویانه، پاسخی مشروع و قانونی به حمله تروریستی صهیونیست هاست و در صورت مداخله ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم نامشروع اسرائیل، همه پایگاه‌ها و اهداف ایالات متحده نیز در تیررس خواهد بود.»

ممد نبودی ببینی!

رضا مهدوی، آهنگ ساز، نوازنده و مدرس موسیقی و دبیر سی ونهمین جشنواره موسیقی فجر، نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «درود بیکران بر دلاورمردان عرصه موشکی پهپادی ایران. باش تا صبح دولتش بدمد، این هنوز از نتایج سحر است! حملات رزمندگان اسلام به غده سرطانی به شکلی است که تعداد صهیونیست‌هایی که به علت سکته قلبی به هلاکت می‌رسند، بیش از کسانی است که به علت انفجار موشک‌ها و پهپاد‌ها به جهنم واصل می‌شوند! رژیم صهیونیست نسل کش ان شاءا... پس از ۷۵سال جنایت به زودی سرنگون خواهد شد. ا... اکبر.»

حسین حقیقی، خواننده موسیقی پاپ، هم با انتشار یکی از استور‌های قدیمی اش که از آزادی قدس نوشته بود، توضیح داده است: «این استوری را چه زمانی منتشر کردم؟ ۵آپریل. چه نوشتم؟ ... عاقبت آزاد خواهی شد. به فروردین قسم.»

محسن توسلی، خواننده موسیقی انقلابی، هم در تازه‌ترین استوری‌های خود، با ارائه تصاویری از عبور موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی از روی مسجدالاقصی و انتشار یکی از قطعه‌های خود، نوشت: «ممد نبودی ببینی.» میلاد هارونی، خواننده موسیقی پاپ، هم در تازه‌ترین پست خود ضمن ارائه بخش‌هایی از اجرایش در ویژه برنامه «ماه فلسطین» میدان فلسطین توضیح داد: «فرمان ده؛ اینکه گفتیم با دم شیر بازی نکنید، باور نمی‌کردید؟ پس خودتان خواستید.‌ای بیشه شیران...‌ای مرز دلیران، پاینده باشی. باشد که ریشه این رژیم منحوس خشکیده شود.»

جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران

هم زمان با حمله تنبیهی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران نیز با شعار «سیلی بعدی محکم‌تر است» رونمایی شد. این دیوارنگاره متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است که در هفته‌های اخیر به مقاومت فلسطین اختصاص پیدا کرده است و طرح‌هایی با پویش «نهضت ادامه دارد» را به نمایش می‌گذارد.

همچنین دراین زمینه نماهنگ فاخر «زیر پرچمت» اثر سیدضیا محسنی توسط گروه هنری نسیم قدر با هنرمندی بیش از پانصد نفر از اعضای این گروه ساخته شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->